Wide Eye Onion Kun

Sunday, April 14, 2013

2 Risk


.hello.
Harini kita nak share pasal tiga gambar berisiko yang diambil.

 *berikut adalah gambar antara seniman grafiti yang nekad melukiskan karya mereka dan mereka harus  berhati-hati di bawah tembok jambatan sambil melawan tiupan angin dan gaung kat bawah jambatan tu. Ngeri kan?Tempat ini terletak di Veracruz dan ianya dikenali sebagai jambatan Metlac yang memiliki ketinggian 400 kaki (121 meter) dari tanah. Jambatan ini adalah jambatan tertinggi di Mexico.

*ni pulak gambar pelajar sekolah di kampung Sanghiang Tanjung, Lebak, Banten. Mereka harus meniti sebuah jambatan rosak yang terbentang di atas Sungai Ciberang. Setiap hari pelajar sekolah ini harus berhati-hati agar tidak tergelincir jatuh ke dalam arus deras Sungai Ciberang tu. Menakutkan la -,-

*ni adalah para pelajar dari sekolah di China. Mereka adalah antara pelajar yang paling susah untuk ke kelas di dunia. Pelajar kawasan Pili di utara Xinjiang Uygur harus menyeberangi tebing curam setinggi 1500 kaki (457 meter) untuk menuju ke sekolah setiap hari.













Betapa bernilainya harga sebuah pendidikan tu kan? Bila fikir balik, menyesal tak belajar sungguh-sungguh dulu kat sekolah. Kita pergi sekolah naik kereta/motor tapi still merungut dan complain panas la hujan la jauh la tak larat la malas jalan la.Sigh.

orang COMEL je yang LIKE dan COMMENT ;)


butang LIKE di sini je

2 comments:

  1. complaint untuk kesejahteraan semua tak pe.. tapi complaint untuk kebaikan diri sendiri, itu kena hindari..

    ReplyDelete